Dowie się dopiero wtedy, gdy zacznie obcować z tymi używkami na co dzień i odczuje konsekwencje ich działania na własnej skórze. Nie jest tajemnicą, że Ministerstwo Edukacji Narodowej wciąż nie ma pomysłu na edukację antynarkotykową. Póki co bagatelizuje się ten nieustannie rosnący problem. Nikt nie powiedział jednak, że nauczyciel musi siedzieć z założonymi rękoma! Pierwszy krok, jaki może uczynić, polega na zwiększeniu swojej wiedzy na temat psychicznych i zdrowotnych konsekwencji zażywania najpopularniejszych narkotyków. Drugi, dużo większy krok, to przekazanie tych informacji swoim uczniom.
KTÓRE TWARDE, KTÓRE MIĘKKIE?
Zacznijmy od podziału narkotyków na miękkie i twarde. Nie wynika on z żadnych regulacji prawnych. Ma charakter umowny, jednak już na dobre wpisał się w społeczną świadomość. Za tak zwane twarde narkotyki uznaje się substancje psychoaktywne o najwyższym potencjale uzależniającym. Są to:
- heroina,
- kodeina,
- opium,
- morfina.
[ . . . ]