Według WHO 1 na 3 dzieci w Europie ma nadwagę lub cierpi na otyłość Europejskie organizacje konsumenckie domagają się, aby UE wprowadziła regulacje ograniczające liczbę emitowanych reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Nowe prawo ma dotyczyć szczególnie tych treści, które prezentowane są w telewizji lub internecie przed programami dla najmłodszych lub w czasie ich trwania. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że już 1 na 3 dzieci w Europie ma nadwagę lub cierpi z powodu otyłości. Eksperci oceniają, iż jedną z przyczyn obecnego stanu rzeczy są przekazy marketingowe promujące niezdrową żywność. W szczególności chodzi o filmy reklamowe zachęcające dzieci do jedzenia tego rodzaju posiłków.
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.
Miło nam poinformować, że na łamach Edukacji Zdrowotnej pojawia się nowy dział „Zaprogramuj się na zdrowie”. Znajdziecie w nim Państwo aktualne informacje na temat programów prozdrowotnych, do których mogą dołączać placówki edukacyjne. W pierwszej kolejności przedstawiamy... Czytaj więcej