Nauczyciel jako menedżer procesu wychowania fizycznego

Dobry nauczyciel wychowania fizycznego pracuje jak sprawny menedżer. Zarządza zespołem klasowym, czasem, przestrzenią do ćwiczeń, przyborami – całym procesem dydaktyczno-wychowawczym. Wyznacza cele, zadania, planuje metody, formy zajęć, monitoruje i rozlicza z efektów. Jak w dobrym przedsiębiorstwie, z tą tylko różnicą, że szkoła to nie manufaktura, a co najwyżej „fabryka” kreacji osobowości. Nauczyciel – jak każdy kierownik – musi przyjąć określony styl zarządzania. Który jest najbardziej odpowiedni?

Decyzyjność, sprawczość i poczucie władzy z jednej strony dobrze się wszystkim kojarzy, z drugiej zaś nierozerwalnie wiąże się z odpowiedzialnością. Nie każdy dobrze się z nią czuje. Można ją rozpatrywać w kontekście odpowiadania za realizację programu szkolnych zajęć – nauczyciel zatrudniany jest przecież po to, aby osiągać określone cele dydaktyczne i wychowawcze. Poza odpowiedzialnością za powierzone zadania edukacyjne każdy z pewnością czuje się odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas lekcji, które ze względu na swą specyfikę należą do najbardziej niebezpiecznych form szkolnych zajęć.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Co należy mówić, a jakich zdań lepiej unikać podczas lekcji wychowania fizycznego

W sytuacji sportowej rywalizacji, która wymaga zarówno wysiłku, zdecydowania, jak i  efektywnego działania sprawna komunikacja pomiędzy uczniami oraz między nimi i nauczycielem to podstawa. Jest kluczowym elementem decydującym nie tylko o efektywności zajęć, ale również silnie... Czytaj więcej

Podstawowe ćwiczenia samoobrony – materiał video

Dzięki prezentowanym ćwiczeniom nauczysz się podstawowych technik i będziesz w stanie metodycznie nauczyć ich swoich uczniów, nawet jeśli wcześniej nie miałeś/aś do czynienia z samoobroną. Zdobędziesz gotowe zestawy ćwiczeń do zastosowania podczas głównej części lekcji oraz na rozgrzewce... Czytaj więcej