Funkcjonujemy w kulturze hedonizmu. Każdy w życiu szuka przyjemności. Zabawa i humor dobrze się sprzedają. Obecnie nie wystarczy być zdrowym i jakoś żyć, dziś każdy chce żyć w sposób wysoce satysfakcjonujący. Jakość życia to pojęcie, które w zachodnim świecie zrobiło zawrotną karierę. Zdrowie jest oczywiście podstawowym warunkiem, by osiągać wysoką jakość życia. Ludzie w sposób naturalny dążą do tego, by mieć satysfakcjonującą pracę, radość z faktu, że ma się rodzinę, przyjemność z jedzenia i wszelkich aktywności zajmujących czas wolny. Oczekiwania względem edukacji również koncentrują się na doświadczaniu przyjemnych wrażeń. Czy nauka może być przyjemna? Czy można osiągać wysoką skuteczność kształcenia, stosując metody oparte na zabawie? Oczywiście że tak, chociaż wielu nauczycieli wciąż w to powątpiewa. Z reguły mają świadomość, że zabawy mogą być kształcące, jednak nie uważają, że każdy temat można w formie zabawy realizować.
[ . . . ]