Zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem obciążenia w postaci butelek

Butelka wody to nieodzowny element treningu. Nie wszyscy jednak wiedzą, że może ona służyć nie tylko do nawadniania organizmu, ale także do ćwiczeń. Trening siłowy z butelkami wody to dobry pomysł, jeśli nie mamy do dyspozycji skomplikowanego sprzętu. Butelki świetnie zastępują hantle. Co ważne, trening taki możemy wykonać praktycznie wszędzie.

Przyzwyczajeni do bogatego wyposażenia siłowni i klubów fitness często nie zdajemy sobie sprawy, że bez profesjonalnego sprzętu możemy zrobić efektywny trening z oporem zewnętrznym w warunkach domowych. Potrzebujemy do tego tylko dwóch butelek napełnionych wodą. Ćwiczenia z butelkami napełnionymi wodą na pierwszy rzut oka mogą wydawać się wyjątkowo proste. W rzeczywistości butelka z wodą jest tak naprawdę przyborem, dzięki któremu możemy przeprowadzić naprawdę wymagający trening. Butelki zastąpią hantle, a tym samym urozmaicą trening. Mogą być używane w ćwiczeniach na prawie każdą grupę mięśniową. A już po kilku treningach zauważalne będą efekty regularnych ćwiczeń.

Ćwiczenia z butelkami z wodą mają wiele zalet. Mogą je wykonywać osoby różnej płci, w różnej kondycji fizycznej i w różnym wieku. Ćwiczenia te rozwijają i wzmacniają mięśnie poszczególnych części ciała, ale także poprawiają wygląd całej sylwetki. Butelki z wodą zapewniają bardzo dużo możliwości wykonywania ćwiczeń. Poza tym ten nietypowy przybór do ćwiczeń jest ogólnodostępny – można go kupić niemalże w każdym sklepie. Po skończonym treningu i wypiciu wody mineralnej na kolejny trening możemy zachować puste butelki i napełnić je zwykłą wodą z kranu.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 45  Strona 46  Strona 47  Strona 48
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Gry i zabawy ruchowe z szacowaniem prawdopodobieństwa

Większość z nas uważa się za osoby potrafiące myśleć w racjonalny sposób, prawda? Nasze wybory wydają się być przemyślanymi, cele możliwymi do zrealizowania, a działania – racjonalnymi. Nic bardziej mylnego! Daj swoim uczniom szansę na oswojenie się z  szacowaniem ryzyka na przykładzie... Czytaj więcej

Odbudowa sprawności po okresie ograniczonej aktywności

Nauczyciel wychowania fizycznego znając sytuację podopiecznych, wiedząc o ich długiej przerwie w aktywności, powinien tak zaplanować i poprowadzić zajęcia sportowe, aby bezpiecznie i skutecznie doprowadzić do poprawy sprawności i lepszej kondycji fizycznej. Proponujemy na przykładach konkretnych zadań... Czytaj więcej