Najmniej skuteczne są incydentalne działania profilaktyczne prowadzone przez osoby niezwiązane ze szkołą, a najbardziej efektywne – działania zintegrowane z programem nauczania, prowadzone przez osoby pracujące w szkole lub ściśle z nią współpracujące. Nauczyciele wychowania fizycznego mają możliwość modelowania postaw i zachowań prozdrowotnych u uczniów –
zarówno tych odnoszących się do zdrowia fizycznego, jak i rozwijających takie cechy, jak wytrzymałość, pokonywanie słabości czy stawianie sobie coraz trudniejszych wyzwań.
Pierwszą zasadą, która powinna przyświecać prowadzeniu wszelkiego rodzaju profilaktyki, jest systematyczność – wielka jednorazowa akcja nie przyniesie tak dobrych wyników jak sumienna, codzienna praca u podstaw. Drugą – dbałość o to, by uczniowie nie byli tylko biernymi odbiorcami treści przekazywanych przez nauczyciela, ale aktywnymi uczestnikami procesu edukacyjnego. Z tego powodu zamiast organizować kolejną pogadankę, warto sięgnąć po nowatorskie formy działań edukacyjnych.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.
Można uczyć się swojej klasy od zera, powoli, w codziennej pracy. Warto jednak podjąć wysiłki, by poznać ją trochę wcześniej i wiedzieć o niej jak najwięcej. Nieoceniona jest w tej sytuacji rozmowa z poprzednim wychowawcą lub nauczycielami, którzy... Czytaj więcej
Sposób prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania określa rozporządzenie MEN z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.... Czytaj więcej