Ćwiczenia ze skakanką

Skakanka, czyli linka lub sznurek z dwoma uchwytami na końcach, jest przyborem treningowym, który większość z nas może kojarzyć z zabaw z dzieciństwa. Okazuje się, że oprócz zabawy może służyć do wykonania efektywnego treningu. Trening ze skakanką to nie tylko przeskakiwanie przez obracającą się linkę, ale także wiele innych rodzajów ćwiczeń.

Wielu osobom skakanka kojarzy się przede wszystkim z dzieciństwem, czasem, kiedy stanowiła nieodłączny element zabaw na świeżym powietrzu oraz lekcji wychowania fizycznego. Skakanka jest prostym przyborem gimnastycznym składającym się z linki bądź sznurka zakończonego z obydwóch stron rączkami umożliwiającymi obracanie linki. Możemy ją nabyć za niewielką cenę właściwie w każdym sklepie sportowym.

Skakanka daje nam wiele możliwości ćwiczeń. Przede wszystkim są to skoki. Przez skakankę można skakać na różne sposoby. Najłatwiejszym z nich są skoki z nogi na nogę. Poza tym możemy skakać: ze zmiennym tempem, obunóż, skakać naprzemiennie, skakać „ósemki” (czyli krzyżować skakankę w trakcie wykonywania skoku), skakać z jednoczesnym unoszeniem wysoko kolan, skakać na jednej nodze. Można ją także wykorzystać do ćwiczeń rozwijających sprawność ogólną czy rozciągających.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 45  Strona 46  Strona 47  Strona 48
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Zajęcia z ping ponga w wersji online? Da się!

Kiedy w marcu podjęto decyzję o zamknięciu szkół, jako prowadzący szkółki tenisa stołowego, razem z moim wspólnikiem stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem. Szczęśliwie dzięki przeorganizowaniu i wprowadzeniu dodatkowych elementów grywalizacji udało się wypracować zajęcia... Czytaj więcej

Lekcja wf na świeżym powietrzu– przykłady zajęć bezkontaktowych

Nastały czasy, w których musimy brać pod uwagę panującą pandemię koronawirusa. Według Ministerstwa Edukacji Narodowej wychowanie fizyczne powinno odbywać się jak najczęściej na świeżym powietrzu.Najlepiej wykorzystać dobrą pogodę. Wiadomo, że najprzyjemniej ćwiczy się, gdy jest sucho, ciepło... Czytaj więcej