W szerszym ujęciu zdrowie człowieka jest efektem subiektywnie odczuwanego dobrostanu w aspekcie fizycznym, psychicznym i społecznym. Czy zawsze bierzemy pod uwagę wszystkie te parametry?
Tematykę zdrowotną można zrealizować na wiele sposobów, stosując różne metody aktywizujące proces uczenia się. Każda metoda jest jak narzędzie, które dobieramy odpowiednio do planowanego celu edukacyjnego. Możemy tu zastosować analogię do prac domowych, np. nożyce służą do przecinania wielu rzeczy: papieru czy blachy, można je wykorzystać do przybijania czegoś, gdy pod ręką nie ma młotka (funkcja kreatywna), ale na pewno nie da się nimi nic skleić… Młotkiem z kolei można coś przybić, rozbić, obciążyć, aby się skleiło (funkcja kreatywna), ale nie da się nic przeciąć (ograniczenie)… Podobnie jest właśnie z metodami nauczania − trzeba sięgnąć po tę właściwą, żeby spełniła swoje zadanie. Kiedy chcemy, aby uczniowie popracowali nad obrazem całości, zobaczyli syntetyczne ujęcie tematu – warto im zaproponować wykorzystanie mapy mentalnej.
[ . . . ]