Mapa myśli - klucz do edukacji o zdrowiu

Prawdopodobnie każdy pedagog dąży do tego, żeby jego uczniowie umieli myśleć logicznie i wyciągać poprawne wnioski, także w obszarze dbałości o własne zdrowie, ponieważ jest to kapitał na całe życie.

W szerszym ujęciu zdrowie człowieka jest efektem subiektywnie odczuwanego dobrostanu w aspekcie fizycznym, psychicznym i społecznym. Czy zawsze bierzemy pod uwagę wszystkie te parametry?

Tematykę zdrowotną można zrealizować na wiele sposobów, stosując różne metody aktywizujące proces uczenia się. Każda metoda jest jak narzędzie, które dobieramy odpowiednio do planowanego celu edukacyjnego. Możemy tu zastosować analogię do prac domowych, np. nożyce służą do przecinania wielu rzeczy: papieru czy blachy, można je wykorzystać do przybijania czegoś, gdy pod ręką nie ma młotka (funkcja kreatywna), ale na pewno nie da się nimi nic skleić… Młotkiem z kolei można coś przybić, rozbić, obciążyć, aby się skleiło (funkcja kreatywna), ale nie da się nic przeciąć (ograniczenie)… Podobnie jest właśnie z metodami nauczania − trzeba sięgnąć po tę właściwą, żeby spełniła swoje zadanie. Kiedy chcemy, aby uczniowie popracowali nad obrazem całości, zobaczyli syntetyczne ujęcie tematu – warto im zaproponować wykorzystanie mapy mentalnej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Edukować o zdrowiu – tylko z rzetelnych źródeł

Edukatorów zdrowia jest dziś bardzo wielu. Nie tylko tych szkolnych. Prym wiodą samozwańczy eksperci – przy klubach fitness, trenerzy personalni, ale i dietetycy czy przedstawiciele biznesu, np. farmaceutycznego. Niestety również takiego, który ze zdrowiem nie ma wiele wspólnego.

Czytaj więcej