Tak melanżuje polska młodzież. Główny Inspektorat Sanitarny podsumowuje efekty kampanii „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”.

Główny Inspektorat Sanitarny podsumowuje efekty kampanii „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”

Ponad 5,5 mln wyświetleń spotów, 1500 publikacji w mediach, przeszło 1 300 000 wejść na stronę – tak w skrócie przedstawiają się efekty ogólnopolskiej kampanii Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczącej profilaktyki uzależnień pt. „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”. W jaki sposób wpłynęła ona na stosunek młodych ludzi do używek? Według wyników najnowszych badań, z pewnością skłoniła ich do refleksji.

Chyba nikt nie ma już wątpliwości co do tego, że nastolatki, które nigdy nie próbowały jakichkolwiek używek, stanowią w swojej grupie rówieśniczej zdecydowaną mniejszość. Według przeprowadzonych w styczniu 2017 roku badań, 90% polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie paliło przynajmniej raz w swoim życiu papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne 1 . Jak zatem rozmawiać z młodymi ludźmi o tych substancjach, aby przy okazji nie narazić się na wyśmianie lub lekceważenie z ich strony? Zwrócenie uwagi na nieprzyjemne konsekwencje zdrowotne z pewnością ma sens, ale czy jest skuteczne? Twórcy kampanii „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” postanowili pokazać nastolatkom jeszcze inną stronę imprezowego medalu i odwołać się do tego, co liczy się dla nich najbardziej – opinii rówieśników.

Poprzez przyjętą konwencję chcieliśmy pokazać młodzieży, że wyobrażenia związane z oddziaływaniem używek na organizm i wizerunek towarzyski, w zderzeniu z rzeczywistością bywają rozczarowujące, a ich zachowanie pod wpływem tych substancji często jest żenujące – mówi Marcin Bombrych, Dyrektor Generalny Głównego Inspektoratu Sanitarnego – W ramach kampanii powstało 10 spotów video, które wyświetlały się razem z wynikiem quizu <Jakim typem melanżowicza jesteś?> na stronie www.melanz.tv. Zarówno pytania, jak i wynik testu, mimo że pisane lekkim językiem, dawały badanemu wiedzę o działaniu poszczególnych używek i negatywnych skutkach ich używania – dodaje.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 29  Strona 30  Strona 31
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Marka nestle skutecznie porusza Polskę

Siłownie na świeżym powietrzu stają się coraz bardziej popularne. Sprawdzają się w okolicy szkoły, placu zabaw, parku, domu seniora, osiedli mieszkaniowych czy terenów rekreacyjnych. Ich zaletą jest ogól- nodostępność – ćwiczyć może każdy, za darmo, o dowolnej porze dnia. Koszt... Czytaj więcej

10 000 kroków dziennie. Spacerem po zdrowie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) najkorzystniejsze dla naszego samopoczucia jest robienie co najmniej 10 tysięcy kroków dziennie.

Czytaj więcej