Aktywność na świeżym powietrzu siłownie plenerowe i strefy workout’u

Aktywność na ogólnodostępnym sprzęcie na tzw. siłowni plenerowej czy też strefie street workoutu staje się coraz bardziej doceniana wśród osób ćwiczących rekreacyjnie, a nawet zauważalna staje się wśród profesjonalistów trenujących kalistenikę. Nieocenioną zaletą tych sprzętów jest ruch na świeżym powietrzu, kontakt z naturą, brak ograniczeń czasowych, przyjemne otoczenie, a także bezpłatny dostęp. Taka aktywność daje nam również możliwość przeprowadzenia treningu angażującego niemalże całe ciało. Wszystko zależy od tego, na jakim obszarze się znajdziemy i jaki sprzęt zastaniemy.

Gęsta sieć siłowni plenerowych, jakie powstały nawet w małych miejscowościach turystycznych, jest alternatywą dla siłowni prywatnych czy też hotelowych. Warto przed planowanym urlopem (np. nad morzem) zapoznać się z listą dostępnych plenerowych siłowni czy też – dla bardziej wymagających osób – stref street workout’u. Na przykład w Gdyni ogólnodostępne siłownie z różnymi sprzętami znajdują się przy głównym deptaku – ćwicząc, jednocześnie korzysta się ze zdrowotnych walorów morza.

Korzystanie z tej formy aktywności może okazać się również dobrym rozwiązaniem dla osób początkujących, średniozaawansowanych, dla osób powracających do zdrowia, osób zmagających się z otyłością czy też seniorów, jak i całych rodzin. Siłownie plenerowe są też alternatywą dla osób, które nie chcą być uzależnione od obowiązku członkostwa albo zakupu karnetu w klubie, a także osób ćwiczących spontanicznie oraz mogą zastąpić siłownie czasowo zamknięte.

Siłownie w plenerze, składające się z wolnostojących maszyn, służą przeważnie do treningu o charakterze rekreacyjnym, natomiast w tzw. strefie street workout’u przeważać będą stacje, na których znajdziemy drabinki, poręcze, drążki, słupy, koła gimnastyczne, a nawet worki treningowe. Wszystko to w celu pobudzenia jeszcze większej ilości poszczególnych mięśni do pracy w odniesieniu do modyfikacji danych ćwiczeń. Strefa street workout’u przy odpowiednim rozplanowaniu zadowoli każdego – od rekruta po weterana. Już sam drążek do podciągania daje nam dużo możliwości – od podciągania w różnym zastosowaniu uchwytu zaczynając, a na zaawansowanych ćwiczeniach gimnastycznych angażujących cały korpus kończąc.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 29  Strona 30  Strona 31  Strona 32  Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37
DODATKOWE MATERIAŁY W @ STREFIE PREMIUM ONLINE
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Doskonalenie kozłowania w grach i zabawach

Koszykówka jest złożoną dyscypliną, która jako forma ogólnorozwojowa sprawdza się u wielu młodych ludzi. Oprócz odpowiedniego poruszania się po boisku, bardzo ważne jest także kozłowanie. Poprawne opanowanie tej umiejętności pozwala na skuteczną grę na boisku. Nauka prawidłowego... Czytaj więcej

Co dzieje się w mózgach Twoich podopiecznych, gdy się uczą?

Pewnie wiele razy zadawałeś sobie takie pytanie. Jakie zmiany wywołują u moich uczniów ćwiczenia, zadania i informacje, które im przekazuję? Jak mogę podnieść efektywność swoich działań? Dlaczego niektórym nauka nowych rzeczy wydaje się sprawiać mniej problemów niż pozostałym?... Czytaj więcej