Jaką, Pana zdaniem, rolę w promowania zdrowia odgrywają nauczyciele wychowania fizycznego?
O ile w ocenianiu wpływu różnych czynników na zdrowie jest sporo różnic i wątpliwości, to istnieje powszechna zgoda co do tego, że systematyczna aktywność fizyczna jest podstawowym, jeżeli nie głównym składnikiem każdego modelu zdrowego stylu życia. W żadnej ze sfer działania prozdrowotnego nie dysponujemy (państwo, społeczeństwo…) takim ogromnym potencjałem kadrowym, jakim jest szkolne wychowanie fizyczne. Wielka armia nauczycieli wychowania fizycznego to jednak w znacznej mierze niespełniony i niewykorzystany dla edukacji zdrowotnej potencjał możliwości edukacyjnych i wychowawczych. Można, puszczając wodze marzeniom wychowawczym, planować tak, aby nauczyciele WF-u wpisali w swoją misję zawodową „promowanie zdrowia środkami kultury fizycznej” . To głównie oni, rozwijając u swych wychowanków umiejętności, nawyki i motywacje do uczestnictwa w kulturze fizycznej, są głównymi edukatorami zdrowotnymi, choć podlegają w swej pracy różnym ograniczeniom i barierom, które nie pozwalają na pełne wykorzystanie ich potencjalnych możliwości.