Nauka polegająca na pamięciowym przyswajaniu informacji nie zawsze jest prosta i przyjemna. Jeśli dziedzina dotyczy zagadnień interesujących ucznia, poznanie i zapamiętanie nowych wiadomości będzie procesem chętnie akceptowanym. W przypadku nauczania dzieci i młodzieży nauczyciele zmuszeni są korzystać z wielu różnorodnych, często nowatorskich metod, które rozbudzą zainteresowanie do samodzielnej edukacji.
Pozyskiwanie wiedzy wykorzystywanej w praktyce sportowej odbywa się często poprzez wyświetlenie klasycznej prezentacji czy filmu. Jednak najciekawsze i wzbudzające największe zainteresowanie najmłodszych są gry i zabawy obejmujące quizy, konkursy, rebusy czy krzyżówki, które można zrealizować również w ograniczonych warunkach, np. podczas nauki on-line. Warto, aby nauczyciel na taką ewentualność był odpowiednio przygotowany. Zdalne prowadzenie zajęć w ostatnich miesiącach stało się niestety powszechnym obowiązkiem, przy którym realizacja podstawy programowej uległa pewnym modyfikacjom. W przypadku wychowania fizycznego połączenie zagadnień teoretycznych z aktywnością, wykonywanie określonych zadań ruchowym przy „udziale” łamigłówek umysłowych pozwoli przyswoić wiedzę i pobudzić sprawnościowo organizm nawet w utrudnionych warunkach nauczania. Obok propozycji nauczyciela powinna zaistnieć też możliwość poszukiwania i przygotowania materiału przez poszczególnych uczniów.
[ . . . ]