Właściwie zaplanowany, przygotowany i przeprowadzony proces nauczania poszczególnych elementów technik walki jest bardzo ważnym elementem dążenia do zamierzonego celu. Odpowiednio dobrane zasady dydaktyczne mają niebagatelne znaczenie, które z pewnością wpłyną na wszechstronny rozwój i osiągnięcie wysokiego poziomu sportowego podopiecznych. W początkowym okresie przygotowawczym powinny przeważać treści mające na celu nauczenie młodzieży podstawowych – w tym sporcie – technik w płaszczyznach techniki stójkowej i parterowej. W naszym przekazie musimy zwrócić uwagę na metodyczne podejście dotyczące technik stójkowych charakterystycznych dla boksu, kickboxingu, may tai, karate, taekwondo, technik zapaśniczych oraz technik parterowych grapplerskich charakterystycznych dla ju-jitsu, submission (walki wywodzącej się z brazylijskiego ju-jitsu, lecz bez kimona). Nauczając młodzież walki w takiej formie pomijamy techniki z wykorzystaniem kimona, tj. duszenia z wykorzystaniem kołnierza czy też kontrolowanie ciała poprzez chwyty za nogawki.
[ . . . ]