Doświadczenie zdobyte podczas pracy w szkole podstawowej pozwoliło mi odkryć, że kluczem do udanych zajęć WF jest dostosowanie form pracy do możliwości uczniów, ich potrzeb oraz warunków, które mamy do dyspozycji. W swojej szkole nie posiadam dużej sali gimnastycznej, trudności lokalowe doskwierają, zwłaszcza kiedy kilka lekcji wychowania fizycznego musi zostać przeprowadzonych równolegle. Z tego względu intensywnie wykorzystywane jest boisko typu orlik, znajdujące się na terenie przyszkolnym. Z moich obserwacji wynika, że uczniowie wykazują największy entuzjazm, mogąc uczestniczyć w grach zespołowych, kiedy na zajęciach rywalizują w drużynach. W związku z tym postanowiłam rozszerzyć ofertę drużynowych gier na lekcjach WF o nowe pozycje, w których mogliby uczestniczyć razem chłopcy i dziewczynki w różnym wieku. Niejednokrotnie bowiem prowadziłam zajęcia dla całych klas bez podziału na grupy dziewcząt i chłopców, czasem również łączyliśmy z konieczności różne oddziały z innymi szkolnymi wuefistami i prowadziliśmy wspólne lekcje na obiektach zielonych szkoły. Pomysły i opowieści znajomych nauczycieli wychowania fizycznego z innych szkół oraz własne doświadczenia stały się inspiracją do powstania i wprowadzenia do codziennych zajęć trzech nowych gier drużynowych, zmodyfikowanych tak, aby były przystępne dla uczniów w różnym wieku i płci, niezależnie od stopnia wytrenowania. Dostosowałam przepisy gry do przestrzeni, jaką oferuje szkolny orlik. Gra we „Flagi”, „Tagi” lub „Palanta” już na stałe wpisała się w repertuar gier drużynowych podczas zajęć wychowania fizycznego na orliku, ciesząc się dużą popularnością wśród uczniów.