30 -minutowa domowa aktywność – jako propozycja treningu z wychowania fizycznego

Jak zmotywować ucznia do aktywności w domu? Jak zbudować własny plan treningowy? Co powinna zawierać prezentacja lub film instruktażowy oprócz prezentowanych ćwiczeń? Mamy na to odpowiedź – przykładowy schemat treningu z uwzględnieniem poszczególnych etapów oraz film instruktażowy z ćwiczeniami i ich opis. Gotowe do wykorzystania na lekcjach zdalnych.

Okres jesienno-zimowy cechuje się niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak choćby niska temperatura czy szybko zapadający zmrok. Takie zjawiska często zniechęcają naszych podopiecznych do wychodzenia z domu i realizowania aktywności na świeżym powietrzu, takich jak bieganie, jazda na rowerze, hulajnodze czy spacer. Dodatkowo istniejące obostrzenia w kwestii wychodzenia dzieci i młodzieży z domu w określonych godzinach dnia stały się dużą przeszkodą w realizacji zdalnej lekcji wf. Dlatego warto przygotować program treningowy do dostosowany do zrealizowania w domu jako alternatywę dla zajęć na świeżym powietrzu. Co prawda nic tak naprawdę nie zastąpi pozytywnego oddziaływania na organizm aktywności na dworze, ale dla naszych podopiecznych może być to dobre rozwiązanie.

Program powinien być prosty, możliwy do wykonania przez każdego ucznia niemającego przeciwwskazań do aktywności fizycznej. Powinien uwzględniać tych uczniów, którzy nie przejawiają chęci do aktywności, czyli powinien być innowacyjny oraz – szczególnie na początek – mieścić się w przedziale czasowym mniejszym niż 30 minut. Warto jest wykorzystać swoje doświadczenie w danej dyscyplinie i podzielić się nim z uczniami. Tworząc program, musimy pamiętać o bezpieczeństwie, w związku z czym ćwiczenia nie powinny być zbyt skomplikowane. Powinny być dostosowane do danego etapu edukacyjnego oraz uwzględniać warunki domowe, czyli brak odpowiedniego sprzętu sportowego i ograniczoną powierzchnię. Należy również wziąć pod uwagę fakt, że uczeń będzie wykonywał te ćwiczenia sam, bez osób asekurujących, a często również bez rodziców czy opiekunów prawnych przebywających w tym czasie w pracy, a więc bez nadzoru i możliwości udzielenia pomocy.

Przystępując do budowy programu treningowego, powinniśmy zacząć go tworzyć na bazie podstawowych ćwiczeń (przysiady, pompki, brzuszki, lekkie podskoki, marsz) z dodatkiem nowych elementów w celu spełnienia elementu zaskoczenia, a tym samym zachęcenia uczniów do aktywności.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 28  Strona 29  Strona 30  Strona 31  Strona 32  Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37  Strona 38
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Zdalny WF - ćwicz swój mózg i sprawdź swoją sportową wiedzę!

Na lekcji WF powinno się uczyć techniki gier zespołowych, doskonalić umiejętności lub też kształtować zdolności motoryczne. W dobie pandemii zachęcajmy uczniów do aktywności fizycznej jeszcze mocniej. Ćwiczenie ciała i ducha są bardzo ważne, a czy wiesz, jak można ćwiczyć swój mózg?... Czytaj więcej

Scenariusz lekcji „ Ile jest warte nasze zdrowie?"

W ramach realizacji edukacji zdrowotnej przedstawiamy gotowy scenariusz pomagający podjąć z uczniami temat kształtowania od najmłodszych lat postawy prozdrowotnej. Konspekt ułatwi zrozumienie uczniom znaczenia zdrowia jako wartości nadrzędnej i bezcennej w naszym życiu. Pokazujemy na lekcji, że warto... Czytaj więcej