Wychowawca czy wuefista? Kto powinien prowadzić lekcje wf w klasach I–III?

Czy wychowawcy klas I–III powinni prowadzić lekcje wychowania fizycznego? To pytanie zadaje sobie wielu rodziców. Przed tym dylematem często stoją też dyrektorzy szkół, którzy mają wątpliwości czy prowadzenie obowiązkowych lekcji wychowania fizycznego mogą powierzyć nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej. Chyba nawet sami nauczyciele nie do końca są przekonani, czy obowiązek prowadzenia tego typu zajęć powinien spoczywać na ich barkach? A co na to dzieci? Przecież to one są najważniejsze.

W artykule poruszę to ważne zagadnienie. Nie chciałbym jednak skupiać się na podstawach prawnych określających, jakie kwalifikacje nauczyciel powinien posiadać, aby mógł prowadzić w klasach I–III szkoły podstawowej zajęcia wychowania fizycznego. Na końcu artykułu wymienione zostały podstawy prawne, więc zachęcam do zapoznania się z nimi. Bardziej chcę się skupić na tym, czy prowadzenie lekcji wychowania fizycznego przez wychowawców jest dobrym pomysłem. Jak patrzą na to sami nauczyciele, dzieci i rodzice. Bez wątpienia, zważywszy na wiek dzieci, ich rozwój emocjonalny i wrażliwość, prowadzenie lekcji wf przez wychowawcę jest bardzo dobrym pomysłem. Uczniowie znają swojego wychowawcę, a on zna ich. Jest to dla dzieci bardzo komfortowe rozwiązanie. Nauczyciel, obserwując dzieci na innych lekcjach, ma szansę poznać je na tyle dobrze, że po prostu ma do dzieci odpowiednie podejście. „Obcy” nauczyciel, który przyjdzie, żeby tylko poprowadzić lekcję wychowania fizycznego dwa razy w tygodniu, dla wielu dzieci nie będzie kimś godnym zaufania tak bardzo, jak wychowawca.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 11  Strona 12  Strona 13
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Jak pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem i emocjami?

Wymagania w stosunku do dzieci rosną z każdym rokiem. Rodzice, nauczyciele oraz rówieśnicy oczekują jakichś postaw, zachowań, wyników, wyglądu. Bodźce, które są dookoła dziecka we współczesnym świecie coraz bardziej przeciążają jego układ nerwowy. Z obserwacji wynika także,... Czytaj więcej

Stwórz drużynę marzeń!

Zamiast zaczynać nowy rok szkolny od przerabiania programu nauczania, zastanówmy się, co może mieć wpływ na zaangażowanie uczniów oraz atmosferę w klasie. Moim zdaniem WSPÓŁPRACA.

Czytaj więcej