Palenie tytoniu, czy też rozpowszechnionych ostatnio e-papierosów, jest, niestety, popularne wśród młodzieży. Często już młodzież szkół ponadgimnazjalnych bywa uzależniona od środków takich jak nikotyna bądź rozpoczyna swoją „przygodę” z nałogiem. Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, czym jest papieros elektroniczny oraz jakie skutki niesie za sobą używanie tego modnego gadżetu. Poniższy scenariusz prezentuje także młodym ludziom, w jaki sposób działa reklama, szczególnie środków uzależniających, do jakich odbiorców jest kierowana, czy zawsze pokazuje całą prawdę oraz jakie informacje zawiera, a jakie zawierać powinna? Poprzez prowadzenie takich zajęć, informujemy uczniów o tym, dlaczego to, co reklamowane jest dla nas ciekawe oraz o tym, że nad przygotowaniem reklamy pracuje cały sztab bardzo dobrych specjalistów. A to, co oglądamy jest wynikiem odpowiednio przez nich dobranych obrazów i słów, które przykuwają naszą uwagę i głęboko zapadają w pamięć, stając się dla nas czymś ciekawym, modnym, pociągającym.
[ . . . ]