W twojej pracy nauczyciela zapewne bardzo często zdarzają się sytuacje, w których jesteś świadkiem wybuchów intensywnych emocji u swoich podopiecznych. Nie ma w tym nic dziwnego. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym nie mają jeszcze w pełni ukształtowanej kory przedczołowej – regionu mózgu, który u osób dorosłych odpowiada za efektywne radzenie sobie z emocjami. Z tej przyczyny dziecięce emocje mogą być przeżywane wyjątkowo intensywnie i burzliwie.
Od najmłodszych lat możesz uczyć dzieci, w jaki sposób zaprzyjaźnić się ze swoimi emocjami i radzić sobie z nimi. Jedną z moich ulubionych metod, która nie tylko wycisza dzieci, ale przede wszystkim pomaga im zrozumieć, co się dzieje, gdy emocje przejmują kontrolę nad ich zachowaniem, jest „Magiczny słoik”.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.