Koordynacja wzrokowo ruchowa to nic innego jak synchronizacja ruchów z tym, co widzą oczy na linii ręka – oko. Podczas prowadzenia lekcji wychowania fizycznego już na samym początku części wstępnej – w trakcie przeprowadzania rozgrzewki – możemy zaobserwować, który uczeń przejawia słabe bądź dobre zdolności koordynacyjne.
W czasie rozwoju młodego człowieka nauka nowych czynności ruchowych, w tym również koordynacji ruchowej, przychodzi bardzo łatwo i szybko w etapie dziecka doskonałego (II apogeum motoryczne). Dopiero później, w okresie pokwitania, obserwujemy wyraźny wzrost tempa rozwoju wysokości ciała.
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.
Jak powinien wyglądać strój na wf? O czym nie zapomnieć?
Ale… zaraz, zaraz…
Czy strój na wf w ogóle powinien być obowiązkowy i powinien mieć wpływ na ocenę końcową?
Moim zdaniem oczywiście!
„Jak ja nienawidzę biegać” – te słowa padły ostatnio z ust 14-latki na prowadzonych przeze mnie zajęciach wychowania fizycznego. I wcale nie chodzi o to, że „zmuszałem” uczniów do zaliczenia biegu na 50, 100, 400 czy (o zgrozo!) 1000 m. Nie. To była po... Czytaj więcej