Po etapie przymusowego „eksperymentu” uczniowie w nowym roku szkolnym wrócili do nauczania tradycyjnego, jednak warstwa organizacyjna placówek została w znacznym stopniu zmieniona. Podstawą wprowadzenia licznych nakazów i zakazów jest ograniczenie kontaktu z innymi osobami, zachowanie dystansu, dbałość o higienę rąk oraz zasłanianie nosa i ust. Lekcje odbywające się w klasach ułatwiają zachowanie procedur bezpieczeństwa, ponieważ uczniowie „przypisani” są do ograniczonych miejsc – ławek i nie muszą (zazwyczaj) przemieszczać się przy realizacji określonych zagadnień bądź tematów. Odmienne w swym charakterze są lekcje wychowania fizycznego, których zadaniem jest wspomaganie rozwoju biologicznego poprzez systematyczny ruch kształtujący sprawność fizyczną. Aktywność sportowa w grupach prowadzi do bezpośredniego kontaktu między uczniami. Jednak różnorodność dyscyplin realizowanych w ramach programu WF pozwala na takie zaplanowanie a następnie realizację lekcji, by zminimalizować kontakty między ćwiczącymi.
[ . . . ]