Dlaczego warto chwalić uczniów na lekcjach WF

Na wstępie chciałbym, żebyś przypomniał sobie, kiedy ostatni raz pochwaliłeś ucznia w swojej ulubionej klasie. A teraz spróbuj zrobić to samo w przypadku pozostałych klas. Prawda, że zdecydowanie rzadziej? Prawdopodobnie nawet nie pamiętasz, kiedy powiedziałeś coś miłego do ucznia, który notorycznie nie przygotowuje się do twoich zajęć albo cechuje go niska sprawność fizyczna. W tym artykule będę się starał cię przekonać, że to duży błąd.

Chciałbym podkreślić, że nie twierdzę, że powinieneś przestać chwalić najlepszych. Ich również trzeba utwierdzać pozytywną informacją zwrotną, że postępują właściwie. Problem polega
jedynie na tym, że nie wolno ci pomijać pozostałych. To oni najbardziej potrzebują pochwał! Jeżeli chcesz umożliwić uczniowi zbudowanie optymalnej samooceny, musisz mu regularnie dostarczać informacje, że jest w czymś dobry, że w niego wierzysz i to doceniasz. Tylko wtedy w klasie powstaną między uczniami prawidłowe i pozytywne relacje. Myślisz może: „Jak mogę go pochwalić?! Przecież nie mam za co!”. A jednak… przekonam cię, że to stwierdzenie nigdy nie będzie prawdziwe

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 9  Strona 10  Strona 11
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Jak zorganizować wycieczkę rowerową?

Organizacja szkolnej wycieczki rowerowej nie jest trudna, trzeba jednak pamiętać o obowiązujących przepisach i zasadach, a przede wszystkim dbać o bezpieczeństwo uczestników. Już na etapie planowania eskapady pojawia się wiele pytań: Jakie są ograniczenia w liczbie osób? Czy potrzebne... Czytaj więcej

9 warunków bezpiecznej wycieczki rowerowej

1. Najlepiej korzystać z: dróg wyznaczonych dla rowerów, pasów ruchu wyodrębnionych na jezdni, ścieżek nadających się do jazdy lub drogi dla rowerów i pieszych – pamiętaj, że tam pierwszeństwo ma pieszy.

Czytaj więcej