Zdrowy posiłek – czyli jaki?

Tematów i scenariuszy dotyczących zastosowania piramidy zdrowego żywienia napisano już wiele... i bardzo dobrze! To pokazuje bowiem, jak ważny jest to temat. Musimy do niego wracać, by przypominać uczniom o tym, jak istotne dla naszego życia i utrzymania zdrowia jest odpowiednie odżywianie. Celem tych zajęć jest zapoznanie uczniów z podstawowymi pojęciami oraz wiadomościami związanymi ze zdrowym odżywianiem. Codzienność szkolna pokazuje, że coraz młodsze dzieci bagatelizują ten temat. Poniższy scenariusz może być alternatywą dla tych, którzy temat omawiali już niejednokrotnie, ale nadal poszukują nowych i ciekawych rozwiązań.

Liczba uczestników: 15–25

Czas trwania: 45 min

CELE

Uczeń:

  • wie, jakie są zasady zdrowego odżywiania,
  • tworzy posiłki z wykorzystaniem piramidy żywieniowej,
  • potrafi uzasadnić, dlaczego należy spożywać warzywa i owoce,
  • potrafi uzasadnić, dlaczego należy regularnie spożywać I i II śniadanie,
  • potrafi wymienić poszczególne składniki pokarmowe, które powinny znaleźć się codziennie w posiłkach,
  • rozumie potrzebę dbania o swoje zdrowie,
  • zgodnie współpracuje w grupie.

POMOCE DYDAKTYCZNE:

  • kartki A4 dla każdego ucznia,
  • plakat z piramidą żywieniową,
  • kartki ze szkicem piramidy żywieniowej,
  • plakat lub prezentacja multimedialna nt. składników odżywczych,
  • kleje,
  • nożyczki,
  • kolorowe markery,
  • arkusze papieru technicznego,
  • kolorowe gazety (np. gazetki z ofertą marketów spożywczych, czasopisma kulinarne),
  • karty pracy dla każdego ucznia.

ORGANIZACJA:

  • Stoliki powinny być ustawione tak, aby ucznio- wie mogli pracować zarówno samodzielnie, jak i w kilkuosobowych zespołach.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 14  Strona 15
DODATKOWE MATERIAŁY W @ STREFIE PREMIUM ONLINE
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Aktywnie po zdrowie – turniej wiedzy

Zdrowa rywalizacja – to najlepsze określenie sposobu przeprowadzenia tej lekcji. Uczniowie mogą podsumować zdobytą dotychczas wiedzę oraz uczyć się od siebie nawzajem nowych treści. Lekcja przeprowadzona w formie turnieju wiedzy będzie stanowiła dla uczniów niemałe wyzwanie.

Czytaj więcej