Squash – nauka odbicia forhend i bekhend - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

Podstawa programowa: II etap edukacyjny (klasy IV – VI) Numer 5. 1 i 2 (Sport – uczeń wyjaśnia potrzebę przestrzegania ustalonych reguł podczas rywalizacji sportowej oraz uczestniczy w sportowych rozgrywkach klasowych). Temat lekcji: Squash, nauka odbicia forhend i bekhend Czas trwania zajęć: 45’ Miejsce zajęć: Hala sportowa Środki dydaktyczne: rakieta do squasha, piłka do squasha (do nauki gry dla dzieci – duża i miękka żółta lub niebieska), gwizdek, odtwarzacz muzyki, znaczniki, krzesła.

Scenariusz lekcji

Nauczyciel wita uczniów i omawia temat oraz cele lekcji. Dla umotywowania uczniów do zajęć wykorzystuje krótki filmik pokazujący najlepsze zagrania i triki squashowe (np. odbicia od 4. rogów). Podczas rozgrzewki ćwiczenia oswajające z piłką i rakietą do squasha (jeśli szkoła nie dysponuje rakietami do squasha, to może wykorzystać rakiety do tenisa ziemnego). Podczas rozgrzewki w biegu uczniowie oswajają się z rakietą przez wymachy ramion (imitujące odbicia bekhend i forhend). Przed rozpoczęciem części głównej lekcji uczniowie muszą bardzo dobrze przygotować swoje obręcze barkowe, stawy łokciowe i kolanowe do wysiłku. Następnie nauczyciel wyjaśnia potrzebę korzystania z okularów ochronnych na korcie do squasha. Część główna lekcji składa się z kilku ćwiczeń oraz zmodyfikowanej na potrzeby szkół gry w squasha (od ściany w hali sportowej).

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 11
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Piłka ręczna – doskonalenie podań półgórnych. Kozłowanie zakończone rzutem na bramkę w wyskoku - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla liceum

Podstawa programowa: Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń stosuje poznane elementy techniki i taktyki w wybranych indywidualnych i zespołowych formach aktywności fizycznej. Klasa: I–III liceum Czas trwania: 45 minut Liczba... Czytaj więcej

Gry i zabawy ruchowe wzmacniające postawy wobec grupy - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla gimnazjum

Uczniowie gimnazjum to wiekowo pokolenie Y, czyli osoby najbardziej narażone na reklamy. Bardzo często młodzież czuje się wyobcowana ze swojego środowiska szkolnego, a czas wolny spędza przed komputerem (rozrywka). Jedną z ról każdego nauczyciela jest wzmacnianie pozytywnych postaw ucznia wobec... Czytaj więcej