Niech ktoś to przeczyta

Jak tworzyć przydatne teksty i jednocześnie czytelnika nie zanudzić? Jak pisać, aby odbiorca mógł naprawdę skorzystać z naszej wiedzy? Przedstawiamy kilka wskazówek. Wynikają one zarówno z dorobku nauk o poznaniu, jak i praktyki tworzenia treści na potrzeby Internetu.

Wybieramy się na kolację do eleganckiej restauracji. Szykujemy się starannie: zakładamy garnitur albo sukienkę, dobieramy biżuterię i zapach. W lokalu stosujemy się do zasad savoir-vivre’u. Przestrzegamy konwencji, wybieramy przystawki, danie główne, odpowiednie wina.

Taka kolacja to całe doświadczenie kulturowe świadczące o obyciu, pewnym kapitale społecznym, mające przy tym zrelaksować i dać namiastkę luksusu. Nawet wtedy, gdy jest to doświadczenie osoby dopiero aspirującej do świata, w którym tego rodzaju praktyki są codziennością. Wówczas jednak jest to także stres, by nie popełnić gafy. W podobny sposób czytamy trudne teksty – te, które mogą nas zmienić lub które z racji budowanego kapitału kulturowego powinniśmy znać.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 10  Strona 11  Strona 12  Strona 13
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Tutoring i coaching w edukacji zdrowotnej

Ludzie mają większy potencjał, niż myślą, mogą robić dużo więcej, niż robią, mogą nauczyć się niemal wszystkiego – jeśli tylko chcą i mają kogoś, kto potrafi ich pchnąć do przodu – oczywiście w pozytywnym sensie, udzielając odpowiedniej POMOCY.

Czytaj więcej

Pracować w szkole i nie zwariować – o superwizji dla wychowawców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, socjoterapeutów

Osoby pracujące w szkole narażone są na przeżywanie bardzo trudnych uczuć. Pojawiają się momenty, w których emocje sięgają zenitu i nie wiadomo, jak sobie wówczas z nimi poradzić. Można je tłumić lub im zaprzeczać, aby agresywnie nie wybuchnąć podczas lekcji (choć wtedy eksplozja może... Czytaj więcej