Idealny talerz – odkrywamy tajemnice zdrowego odżywiania

Scenariusz dedykowany II etapowi edukacyjnemu. Podczas 45 minut zajęć uczniowie zapoznają się piramidą żywienia i podstawowymi zasadami zdrowego trybu życia. W formie zabawy i pracy w grupach uczą się stosowania reguł żywieniowych w praktyce.

CELE DYDAKTYCZNE:

  • kształtowanie postawy prozdrowotnej;
  • budowanie świadomości uczniów w zakresie odpowiedzialności i troski o własne zdrowie;
  • wdrażanie zdrowych nawyków żywieniowych do świadomych wyborów ucznia;
  • poznanie przez ucznia takich pojęć, jak: węglowodany, tłuszcze, białka, witaminy i składniki mineralne;
  • umiejętność czytania piramidy żywieniowej.

POMOCE DYDAKTYCZNE:

  • duża plansza z rysunkiem piramidy lub tablica, która może posłużyć do narysowania piramidy,
  • koperty z produktami odpowiadającymi poszczególnym stopniom piramidy,
  • papierowe talerze,
  • pisaki,
  • ilustracje lub zdjęcia zdrowych produktów wycięte z gazetek reklamowych (warzywa, owoce, nabiał, mięsa),
  • magnesy,
  • karty pracy.

ORGANIZACJA:

  • podczas lekcji uczniowie łączą się w kilkuosobowe zespoły, po czym zajmują miejsca przy stolikach. Należy stworzyć minimum 6 zespołów – czyli tyle, ile mamy „pięter” piramidy.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 24  Strona 25  Strona 26  Strona 27
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Test Chromińskiego

W tym numerze kontynuujemy temat testów sprawności fizycznej. Przedstawiamy Test Chromińskiego, który można realizować w klasach IV-VIII. Do artykułu dołączamy tabele z wzorcowymi wynikami i ich przełożeniem na oceny.

Czytaj więcej

Sprawdzian z siatkówki na 6!

Scenariusz zajęć stworzony z myślą o II etapie edukacyjnym. Lekcja przewiduje przeprowadzenie sprawdzianu z piłki siatkowej. Konspekt zawiera propozycje zadań sprawdzających z punktacją i systemem przyznawania ocen.

Czytaj więcej