Starsi i młodsi bawią się wesoło - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

Zajęcia sportowe prowadzone dla najmłodszych przez starszych uczniów. Uczestnicy: uczniowie z klasy V i dzieci z oddziału „O”

Inspiracja podjęcia działań

Obserwując dzieci starsze i młodsze podczas przerw lekcyjnych, zauważyłam, że nie potrafią one wspólnie się bawić. Wiele z nich zaczepia inne dzieci, z czego wynikają bójki i nieporozumienia. Pomyślałam wówczas, że pokłady energii można w celowych działaniach ukierunkować z korzyścią dla wszystkich. Tak zrodził się pomysł wspólnych zajęć wychowania fizycznego, na których uczniowie z klas starszych ( kl. V, VI ) uczą dzieci z klas młodszych ( głównie „O”, I, II ), jak spędzać zdrowo i wesoło czas na wspólnych zabawach i grach sportowych. Właśnie gry i zabawy wybrałam do realizacji tego pomysłu, bowiem pozwalają one w sposób naturalny wyładować nadmiar energii, zaspokoić dziecięcy „głód ruchu”, złagodzić nadmierne napięcie czy zapomnieć o cierpieniu. Gry i zabawy ruchowe wpływają też na różne obszary osobowości dziecka, a mianowicie: obszar poznawczy, motoryczny, afektywny i społeczny.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 9  Strona 10
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Piłka nożna – doskonalenie gry 1 × 1 w ataku - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla gimnazjum

Klasa: II–III gimnazjum Czas trwania: 45 minut Liczba ćwiczących: 24 Miejsce: sala gimnastyczna, boisko Przybory: piłki (dla każdego z ćwiczących, talerzyki, oznaczniki)

 

Czytaj więcej