Gry i zabawy ruchowe – podstawy Manzo (kształtowanie samooceny ćwiczących)

Scenariusz lekcji WF dla liceum. Podstawa programowa: IV etap edukacyjny – wychowanie fizyczne. 1.1. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. Uczeń wskazuje mocne i słabe strony swojej sprawności fizycznej. 6.1. Edukacja zdrowotna. Uczeń wyjaśnia, na czym polega praca nad sobą, aby zwiększyć wiarę w siebie.

Podczas lekcji wychowania fizycznego z gier i zabaw ruchowych z mocowaniem się nauczyciel powinien dobrze znać swoją klasę, aby móc osiągnąć wyznaczone cele programowe. W zabawach z mocowaniem się uczniowie niemający wybitnych zdolności sprawnościowych na tle klasy mają możliwość uwierzenia w siebie i podniesienia własnej samooceny. Jeżeli mamy w klasie drobne albo potężne osoby, które mają zaniżoną samoocenę, to dobrym rozwiązaniem jest gra w Manzo – grę ruchową z mocowaniem się. Nie wymaga ona szczególnych uzdolnień sportowych, a przy okazji (po kilku rundach) kształtuje współzawodnictwo drużynowe.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 4  Strona 5
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Lekkoatletyka - nauka pchnięcia kulą z wykorzystaniem piłek lekarskich

Scenariusz lekcji WF do gimnazjum. Podstawa programowa: III etap edukacyjny:  1.1. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. Uczeń wykonuje wybrany przez siebie zestaw prób do oceny wytrzymałości, siły i gibkości. 3.3. Sporty... Czytaj więcej

Uwaga na „zdrowe” przekąski!

Rośnie popularność tak zwanych fit słodyczy – niby zdrowych i nieszkodliwych, składających się ze składników takich, jak na przykład ziarna zbóż, mleko i jego przetwory, przeciery owocowe, w dodatku reklamowanych jako produkty bez barwników, bez konserwantów, z dodatkiem... Czytaj więcej