Być jak olimpijczycy. Poznajemy znaczenie flagi i znicza olimpijskiego

Scenariusz 90-minutowych zajęć dla II etapu edukacyjnego. Celem zajęć jest promowanie postaw, zasad postępowania oraz symboli igrzysk olimpijskich i porządkowaniu wiadomości przy jednoczesnym doskonaleniu sprawności fizycznej.

Igrzyska olimpijskie dostarczają kibicom, wśród których nierzadko są również nasi uczniowie, wiele emocji. Powinniśmy jednak zadbać o to, aby widzieli w nich nie tylko rywalizację i klasyfikację medalową, lecz także całą ideę, która za nimi stoi. Jak to zrobić? Najlepiej na lekcji wychowania fizycznego! Instrukcję i inspiracje zamieszczam poniżej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 21  Strona 22  Strona 23  Strona 24
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Gry i zabawy – z Polski i ze świata

Uczniowie, niezależnie od wieku, uwielbiają gry i zabawy, również te „podwórkowe”, nieznane ze szkoły, pokazywane raczej przez rodziców, ciocie lub wujków, a nawet dziadków. Regionalne i narodowe, popularne i niszowe – każdą z nich warto pokazać... Czytaj więcej

Wykorzystanie piłek lekarskich w koszykówce

Scenariusz 45-minutowych zajęć dla IV etapu edukacyjnego. Lekcja ma na celu doskonalenie podań przy jednoczesnym wzmocnieniu więzi grupowych poprzez grę zespołową, dodatkowo z wykorzystaniem TIK.

Czytaj więcej