Sportowiec Roku

Wychowanie fizyczne to nie tylko obowiązkowe lekcje koszykówki czy piłki nożnej i innych dyscyplin sportu, to również udział w pozaszkolnych zajęciach i zawodach, które są kontynuacją pracy na lekcji, zarówno ucznia jak i nauczyciela. Naszym zadaniem jest przecież rozwijanie zainteresowań uczniów, a przede wszystkim przez obserwację odkrywanie w nich talentów sportowych i odpowiednimi środkami zachęcenie do ich rozwoju.

Czasami jedna rozmowa z uczniem może spowodować, że to właśnie on zdobędzie tytuł sportowca roku lub przynajmniej podejmie rywalizację z kolegami i koleżankami. Dlatego nie wystarczy opracować regulaminu, powiesić go na gazetce i na koniec roku podliczyć punkty. Jednym z celów opracowania i realizacji takich regulaminów jest motywacja ucznia do aktywności fizycznej i sportu, więc rola nauczyciela jest równie ważna jak zaangażowanie i udział w życiu sportowym szkoły naszych podopiecznych. Dobrym rozwiązaniem jest przedstawienie klasyfikacji po pierwszym semestrze – 10 najlepszych sportowców. Przypomnimy w ten sposób uczniom o konkursie, a przede wszystkim zmotywujemy ich do dalszej pracy.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 23  Strona 24
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Roczny program samooceny umiejętności ruchowych ucznia

Motywacja podczas świadomego i cyklicznego wysiłku fizycznego jest bardzo ważna i integralna z cały systemem szkolenia (nie tylko sportowego). Nauczyciel wychowania fizycznego planując cały rok swojej współpracy z uczniami, często myśli kilka lat w przód. Jest to jak najbardziej prawidłowa... Czytaj więcej

Jak zorganizować lekcje WF, aby dzieci nie unikały ćwiczeń

Efektywność wychowania fizycznego to głównie przemyślana i zaplanowana praca nauczyciela, dostosowana do potrzeb rozwojowych i możliwości uczniów, którego sukcesem są postępy całej grupy (nie tylko uczniów o wysokiej sprawności fizycznej, reprezentujących szkołę na zawodach... Czytaj więcej