Grywalizacja w promocji zdrowia

Wszyscy lubimy się bawić. Zabawa jest immanentną cechą ludzkiego życia. Wyższą, bardziej skomplikowaną formą zabawy jest gra. Grać też lubimy, chociaż nie lubimy przegrywać. W życiu jest jak w grze: są plany, sukcesy i porażki: są też zasady, których trzeba przestrzegać.

Zabawy i gry przygotowują do życia w społeczeństwie. Mają też znaczące walory edukacyjne. Kształtują dyscyplinę, koleżeńskość, odwagę, umiejętność podejmowania decyzji i ponoszenia za nie odpowiedzialności, umiejętność radzenia sobie ze stresem, komunikowania się i wiele innych, przydatnych w codziennym życiu, umiejętności psychospołecznych. Gry dydaktyczne mają szerokie zastosowanie w promocji zdrowia. Grywalizacja jest wykorzystaniem mechaniki i struktury gier w sytuacjach, które nimi nie są, aby promować zachowania, pożądane przez twórcę gry. Pomaga rozwijać takie cechy osobowościowe, jak kreatywność czy wytrwałość, a jej skuteczność opiera się na określaniu praktycznych działań, podejmowanych przez uczestników. Grywalizacja próbuje wykorzystać motywację graczy i przenieść ją do świata rzeczywistego. Zastosowanie grywalizacji w celach edukacyjnych wymaga zrozumienia i poznania elementów, tworzących gry, które będzie można z powodzeniem przystosować do środowiska szkolnego. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 14  Strona 15  Strona 16
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Kiedy eventy są skuteczne?

Organizacja każdego większego wydarzenia wymaga dużego nakładu pracy, dlatego już na wstępie należy zadbać o rezultaty planowanego przedsięwzięcia. Szczególnie, jeśli jego cel jest ukierunkowany na upowszechnianie zdrowego stylu życia. W jaki sposób poprawić efektywność eventów... Czytaj więcej

Dopalacze - jak rozmawiać z uczniami?

Dopalacze to grupa substancji o silnym działaniu psychoaktywnym. Powodują zmiany wzachowaniu i postrzeganiu rzeczywistości. Są stosunkowo łatwo dostępne na rynku. Coraz częściej sięgają po nie młodzi ludzie. Jak o tym rozmawiać?

Czytaj więcej