6 Myślowych Kapeluszy

Kształcenie i wychowywanie do określonych zasad zdrowego stylu życia nie jest zadaniem łatwym. Nie może ograniczać się do uporczywego powtarzania, jak należy postępować, a jakich zachowań unikać. Edukowanie o zdrowiu powinno być zabawą wyzwalającą radość i pozytywne skojarzenia i nie tylko dlatego, że chodzi o atrakcyjność kształcenia: tym sposobem można uzyskać również wyższą skuteczność oddziaływania.

Każdy myśli. W dodatku każdy myśli, że myśli dobrze i że ma rację... Jak zareagujesz na pytania: „Jakich narzędzi myślowych używasz?”, „Czy zmieniasz narzędzia myślenia w zależności od problemu?”. Może takie pytania wywołają zdziwienie i ewentualnie życzliwe popukanie się w głowę. Tymczasem – pomyśl chwilę, czy nie jest tak, że wobec większości problemów używasz przeważnie myślowego młotka lub myślowej wiertarki, albo inaczej mówiąc: chodzisz w jednym tylko kapeluszu?

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9  Strona 10
DODATKOWE MATERIAŁY W @ STREFIE PREMIUM ONLINE
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

10 sposobów na namówienie dziecka do jedzenia warzyw

Jak postępować, by dziecko polubiło warzywa? Czy samo tłumaczenie, że są one zdrowe i mają dużo witamin wystarczy? Są dzieci, które nawet nie znają smaku niektórych warzyw lub ich jedzenie kojarzy im się tylko z ogromnym stresem i frustracją, bo stale są przekonywane lub zmuszane do... Czytaj więcej

Humor w edukacji - o możliwościach wykorzystania

Dyskutując o edukacji zdrowotnej (i o edukacji w ogóle) często pomija się kwestię humoru. Powszechnie uważa się, że śmiech to zdrowie, lecz wydaje się, że to zjawisko nie jest pożądane w szkole. Czy można jednak wykorzystać zalety humoru na lekcjach? Jeśli tak, to w jaki sposób i jakie... Czytaj więcej