Organizacja i realizacja zajęć wychowania fizycznego w warunkach trudnych

Występujące trudności materialne i organizacyjne towarzyszące nauczycielowi wychowania fizycznego w czasie realizacji lekcji, są różnorodne i najczęściej są bardzo typowe:

  • ćwiczenia na korytarzu,
  • ćwiczenia w sali zastępczej,
  • liczna grupa,
  • dwie, trzy grupy uczestników w sali gimnastycznej,
  • mała ilość sprzętu i przyborów.

KORYTARZ SZKOLNY

  • Najczęściej jest to pomieszczenie, gdzie są niezabezpieczone okna, kaloryfery, drzwi z klamkami do sal lekcyjnych oraz wiszące lampy.
  • Innym z niebezpieczeństw zagrażających uczniom w czasie lekcji jest śliska podłoga.
  • Na zajęciach prowadzonych na korytarzu należy unikać ćwiczeń bieżnych, wyścigów zespołowych i indywidualnych, rzutów piłkami, skoków wzwyż oraz stosowania przyborów powodujących hałas.
  • Najlepiej prowadzić zajęcia z gimnastyki, ćwiczenia ze współćwiczącym, zabawy i gry ruchowe w miarę statyczne, niektóre ćwiczenia muzyczno-ruchowe i tańce.
  • Bardzo ważną sprawą podczas prowadzenia lekcji na korytarzu jest zdyscyplinowanie ćwiczących.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 28  Strona 29
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Fitness ćwiczenia siłowe - nauka ćwiczeń siłowych przy drabinkach

Scenariusz lekcji WF dla gimnazjum. Do podstawy programowej III etap – wychowanie fizyczne.

Czytaj więcej

Lekkoatletyka. Kształtowanie szybkości w terenie zielonym

Scenariusz lekcji WF dla liceum. Do podstawy programowej IV etap edukacyjny. Wychowanie fizyczne: 2.3. Trening zdrowotny. Uczeń wyjaśnia związek między aktywnością fizyczną a zdrowiem i dobrym samopoczuciem oraz omawia sposoby utrzymania odpowiedniej masy ciała w różnych okresach życia.

Czytaj więcej